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2014 - RSA Annual Meeting Words: 147 words || 
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1. Furno, Martine. "Se traduire, se trahir?" Paper presented at the annual meeting of the RSA Annual Meeting, New York, NY, Hilton New York, <Not Available>. 2019-11-11 <http://citation.allacademic.com/meta/p677190_index.html>
Publication Type: Panel Paper
Abstract: La littérature savante du XVIe siècle offre des cas relativement fréquent d'auto-traduction, c'est à dire de textes, en vernaculaire ou en latin, que leur auteur traduit lui-même en un second temps en latin ou en vernaculaire, puisque cette auto-traduction, même si elle est plus fréquente dans le sens latin - vernaculaire, existe aussi dans l'autre sens. La présente communication cherchera à se demander si ces traductions, faites par l'auteur lui-même, sont de simples transpositions du texte de départ, ou si le changement de langue, supposé être articulé pour élargir ou affiner le lectorat, induit également des gauchissements de la pensée même, délibérés ou pas de la part des auteurs. Le corpus envisagé touchera des textes dont les enjeux sont divers, textes techniques, textes rhétoriques, ou textes qui engagent la foi et la personne même de leurs auteurs, comme Les censures des théologiens de Paris de Robert Estienne.

2009 - ISA - ABRI JOINT INTERNATIONAL MEETING Words: 225 words || 
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2. Vecchione, Marcela. "A Política da Indigeneidade ou Estórias sobre se tornar político em se sendo indígena" Paper presented at the annual meeting of the ISA - ABRI JOINT INTERNATIONAL MEETING, Pontifical Catholic University, Rio de Janeiro Campus (PUC-Rio), Rio de Janeiro, Brazil, Jul 22, 2009 <Not Available>. 2019-11-11 <http://citation.allacademic.com/meta/p380971_index.html>
Publication Type: Conference Paper/Unpublished Manuscript
Abstract: A proposta dessa apresentação é debater a experiência compartilhada de ser indígena, a chamada indigeneidade, por meio da recuperação de diferentes narrativas sobre este conceito em circunstancias e lugares distintos.

Estas estórias não estão exclusivamente ligadas aos tempos coloniais. Estão também conectadas a como estes povos se organizam enquanto comunidade e a sua relação com os colonizadores que ocuparam suas terras outrora e, por que não, nos dias de hoje. Tais estórias ainda se relacionam à instituição política base dos colonizadores, qual seja, o Estado, que veio a mapear desde seu inicio o quanto e como os Indígenas seriam ou não incluídos em novos projetos políticos globais, como a escravidão, a acumulação de propriedade e mesmo a guerra.

Ao recuperar algumas estórias e historias sobre o cotidiano de Povos Indígenas na Amazônia, este trabalho pretende discutir a importância da memória sobre atos políticos e política enquanto conceitos para estas pessoas.

Para tanto, o trabalho ira se focar da mudança do ser indígena pré-concebido como nativo na fronteira entre o Brasil e os países andinos para o seu entendimento como sujeito que esta sempre e continuamente se tornado político (Exina, 2003; Soguk, 1999), em sua própria comunidade, em um ambiente domestico de constante transformação, em uma região de intensa fricção entre o local e o global e em fronteiras que demarcam algumas características da política regional sul-americana.

2010 - International Communication Association Pages: unavailable || Words: 6244 words || 
Info
3. Vargas Cervantes, Susana. "Lo Que Se Ve No Se Pregunta: “Mujercitos” in Alarma Periodicals During the '70s in Mexico" Paper presented at the annual meeting of the International Communication Association, Suntec Singapore International Convention & Exhibition Centre, Suntec City, Singapore, Jun 21, 2010 Online <PDF>. 2019-11-11 <http://citation.allacademic.com/meta/p405314_index.html>
Publication Type: Conference Paper/Unpublished Manuscript
Review Method: Peer Reviewed
Abstract: Mexico’s gay history, and its relationship with sensationalist press, is defined by an event occurring in 1901: La Redada del Baile de los 41, in which at three in the morning of 1901 police raided a gathering of homosexuals in downtown Mexico City, incarcerating 41 of them – 22 dressed as men and 19 as transvestites. This event set a precedent in the press moral lynching of men dressed as women that a century has changed very little. My paper historicizes the photographs of men dressed as women, Mujercitos, in the periodicals Alarma during the 70’s in Mexico. Through a juxtaposition of textual and visuals on the tabloids I suggest a destabilization of the discourse of homosexuals in Mexico.

2015 - Eleventh International Congress of Qualitative Inquiry Words: 147 words || 
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4. Hathaway Miranda, Heather. "¡Sí Se Pudo! Sí Se Pudo? Latina/Latino Student Activists in the 1990s" Paper presented at the annual meeting of the Eleventh International Congress of Qualitative Inquiry, University of Illinois at Urbana-Champaign, Urbana, Illinois, May 20, 2015 <Not Available>. 2019-11-11 <http://citation.allacademic.com/meta/p990788_index.html>
Publication Type: Conference Paper/Unpublished Manuscript
Review Method: Peer Reviewed
Abstract: In the early 1990s, Latina/Latino students at a large, Midwestern university in the United States organized and emerged in the campus community to demand recognition. Student activists demanded a Latina/Latino Studies program, more Latina/Latino faculty and staff, and improved student recruitment and retention. Their activism resulted in the establishment of a Latina/Latino Studies program, the hiring of Latina/Latino faculty, and other actions, which have not been fully documented together. In excavating the lives of these students, this pilot study uses critical ethnography and sociohistorical analysis to explore Latina/Latino student activism in the early 1990s. This study will examine the presence of Latina/Latino studies since the original protests at the university. By revisiting the demands of the student activists for more Latina/Latino faculty and staff and increased recruitment, the study hopes to reveal some of the additional efforts aimed at retention of Latina/o students and faculty on campus.

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